Sabtu, 7 April 2018

Visit My Malaysia (2) - Sabak Bernam, Selangor



1 April 2018, kami berpeluang menghadiri kenduri kahwin anak buah sepupu Aina Afiqah. Orang Kuala Perlis bertemu jodoh dengan orang Sabak Bernam.

Bergambar kenangan bersama pengantin

Rombongan pengantin perempuan.

Selepas selesai majlis kami bergerak kembali ke Kuala Lumpur. Perjalanan selama 2 1/2 jam untuk ke Sabak Bernam agak meletihkan. Ini disebabkan suasana jalan raya yang masih di dalam pembinaan.Dalam perjalanan pulang kami melalui Sungai Besar, Sekincan, Tanjung Karang dan Kuala Selangor.

Kami tidak melepaskan peluang untuk singgah sebentar di kampung Sungai Haji Dorani yang terletak di Sungai Besar. Kami agak terpegun dengan kebersihan kawasan sekitar kampung tersebut. Terutama tali airnya yang nampak bersih. Berbeza dengan kawasan sawah padi yang pernah kami tengok, biasanya tali airnya agak kotor.

Terdapat beberapa homestay yang dibina di tengah-tengah sawah bagi membolehkan penyewa menikmati suasana sawah padi di depan mata.Menarik dan cantik kawasan ini. Boleh datang lagi.

Taliair yang bersih 

Nampak dijaga rapi

Suasana petang yang nyaman

Banyaknya bangau.


Atas titi....hihi

Jom tengok pokok padi yang sedang membesar.....hijau!












Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Raya 2024

BismillahirRahmanirRahim Hari raya kedua,  Kami bertiga bertolak ke utara dengan melalui lebuh raya WCE yang baru sahaja siap. Malangnya ber...