Ahad, 6 September 2020

Kelas Spaghetti Bolognaise, Sherperd Pie & Lasagna


Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh




Pada 24 Ogos 2020 KakJee berpeluang sekali lagi hadir ke kelas memasak di Kolej Komuniti Hulu Langat. Saffura sudah lama meminta agar KakJee belajar masak Bpaghetti Bolognaise kegemarannya. KakJee pula memang peminta Lasagna juga Sherperd Pie. Apabila melihat sahaja jadual kelas, terus sahaja mahu ke kelas walaupun baru sahaja ke sana belajar buat kek hari Jumaat lepas.

Lasagna paling sedap yang pernah KakJee nikmati ialah semasa hightea akhir tahun anjuran sekolah. Waktu itu KakJee adalah Pengerusi Kelab Guru dan kami mengadakan jamuan tersebut di Ancasa Hotel Kuala Lumpur. Masih terasa betapa sedapnya Lasagna tersebut tambahan pula ianya dihidangkan ketika masih panas...sedapnya.

Puas rasanya dapat belajar dan menyediakan sendiri ramuannya. Yuran agak murah iaitu RM80 kita dapat belajar 3 resepi sekali gus. Jom la belajar masak di Kolej Komuniti seluruh negara.


Tengah kacau sos ni..

Sos asas untuk menyediakan ketiga-tiga hidangan. Sedap kan !

Tak cukup pula sos jadi buat sekali lagi.

Tengah buat Sherperd Pie.

Dah siap Sherperd Pie

Lasagna pun dah siap...tunggu nak bakar

Sedap Lasagna buatan sendiri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Raya 2024

BismillahirRahmanirRahim Hari raya kedua,  Kami bertiga bertolak ke utara dengan melalui lebuh raya WCE yang baru sahaja siap. Malangnya ber...