Jumaat, 14 Julai 2023

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2023



BismillahirRahmanirRahim


PBAKL23 sudah lebih sebulan berlalu namun kehangatannya masih terasa. Maklumlah buku-buku yag telah diborong sewaktu pesta tersebut belum sempat habis dibaca. Keghairahan untuk kembali berkarya masih belum menjelma.

Sewaktu PBAKL23 berlansung pada tahun ini, aku kurang sihat. Hanya mampu berkunjung ke pesta tersebut pada hari pertama sahaja iaitu bertarikh 26 Mei 2023. Aku gagahi juga untuk ke sana bagi menyokong pemilik Reruai Kasi Terbit yang membawa buku-buku travelog Fauziah Abdul Hamid untuk dijual.




Sedih juga apabila terpaksa menolak jemputan untuk acara Meet and Greet yang diadakan khas untuk penulis bertemu dengan peminat buku.

Aku hanya mampu bertahan sehingga waktu tengahari untuk berada di reruai. Bilangan pengunjung pada waktu tersebut tidak ramai. Mujur ada juga yang mahu membeli bukuku.




CEO Kasi Terbit, Rohaniah Noor


Ustaz Syukur Sapuan pemilik Celik Quran turut membeli dua buku ini.

Buku travelog aku juga ada dijual di dua reruai lagi. iaitu Reruai MPH Bookstore di Dewan Tun Razak dan Booth NAQ ( 3179, 3180, 3201, 3202)

Semoga ada rezeki dan sihat untuk turut serta dalam pesta buku paling berprestij tanah air ini pada tahun hadapan. Insya-Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Raya 2024

BismillahirRahmanirRahim Hari raya kedua,  Kami bertiga bertolak ke utara dengan melalui lebuh raya WCE yang baru sahaja siap. Malangnya ber...