Ahad, 19 Julai 2020

Kursus 3D Jelli


BismillahirRahmanirRahim




Pertama kali aku lihat 3D Jelli sewaktu majlis HighTea dengan Puan Sri Diah tahun lepas. Cantik sungguh 3D Jelli ini, hiasan bunganya begitu hidup. Pasti sayang untuk dipotong. Rasanya pula sedap, ada rasa kenyal-kenya gitu haah. Teringinnya nak belajar buat.

Alhamdulillah hasrat terlaksana pada 11 Julai 2020. Walaupun bayaran yurannya agak mahal namun aku begitu berpuas hati kerana mendapat kemahiran tersebut. Bayaran RM400 untuk kursus hands-on yang berjalan selama 6 jam (9.30 - 3.30) dengan pelbagai kemudahan diberi amat berbaloi. Hanya 4 orang peserta sahaja diambil agar Puan Lin dapat memberi tumpuan secara individu.

Kami diberi tugasan menyiapkan 4 jenis 3D Jelli yang berlainan saiz. Memang tidak sempat untuk saling berkenalan sesama rakan sekursus sebab sibuk untuk menyiapkan tugasan yang diberi. Walaupun agak tidak yakin dan kekok pada awalnya namun semua peserta dapat menghasilkan 3D Jelli mengikut kreativiti masing-masing.


Sebelum mula kelas Puan Lin tunjukkan contoh 3D Jelli yang sudah disiapkan.
Deko2. Perlu perhatian sepenuhnya.
Terbalik yaa...bukan senang sebab tu mahal.

Saiz ni kalau jual RM150

Saiz kecil

Satu lagi
Hasilnya ada 4

Bersama Puan Roslinah - Ratu 3D Jelli
Semua sibuk dengan tugasan.

Jom tengok hasil kerja kawan-kawan yang lain.












Puan Norlida berminat dengan buku travelog yang dibawa.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Raya 2024

BismillahirRahmanirRahim Hari raya kedua,  Kami bertiga bertolak ke utara dengan melalui lebuh raya WCE yang baru sahaja siap. Malangnya ber...